zondag 11 juli 2010

Burgundy Ice

Rosa Burgundy Ice


De Burgundy Ice stond een paar jaar hoog op mijn verlanglijstje.
Het is een 'sport' van de befaamde Schneewittchen.
Dus, het zou een gemakkelijke roos moeten zijn.

Niets is minder waar bij ons.
Ze was van de 'lichting blote wortel' rozen, en ook een zeer moeilijke start gehad.
Ik had er 3 gekocht, en er is er 1 van over.


Hierboven is ze nog jong, dus de kleur is nog niet optimaal, meer naar roze toe.
. Ze staat nog in de pot, dat kan ook het kleurverschil zijn.
Je kan hierbij goed zien dat de bloemblaadjes aan de onderkant 'wit' zijn, dit houdt ze,
 ook als ze wat ouder is.
De bloem is wat 'flodderig' maar dat heeft Schneewittchen ook.

Ze is licht geurend en ongeveer 90 cm hoog.
Goed doorbloeiend
Ze heeft dezelfde groeiwijze als De Moeder, een beetje ielig en lossig.


De kleur is geweldig, heel typisch,en moeilijk op de foto te zetten.
( door mij tenminste :))

Als ik de kleur zou moeten omschrijven in woorden, zou ik de volgende woorden kiezen:
zacht-zwaar-warm-geen en toch wel paars-fluweel-fijntjes.

Op bovenstaande foto kun je ook goed de typische kleur van de onderkant zien, naar gelang de bloem verder uitbloeit wordt het wat grijzig/wit



Ik heb haar vorig najaar in de volle grond kunnen planten omdat ze genoeg aangesterkt was,
en nu gaat het goed.

1 opmerking: