vrijdag 2 juli 2010

Zèpherine Drouhin


Rosa  Zèpherine Drouhin.

Klimroos
Een van de weinige rozen zonder doornen, en daarom zeer geschikt in een tuin met kleine kinderen, en aan pilaren waar je langs moet lopen.
Zij bloeit lang, en geurt heerlijk, en is een goede doorbloeier.

Het enige nadeel bij ons, is de sterroetdauw, dat kan aan de standplaats liggen, maar als het te gek wordt, knip ik alles flink terug, is dan helemaal naakt :)  en zij schiet dan gewoon weer opnieuw uit, en gaat weer bloeien.

Is ook 1 van de weinige rozen die tegen schaduw kan, maar bloeit dan wel wat minder.
De kleur is kersen-rood, en ze heeft een heerlijke ouderwetse rozengeur.



2 opmerkingen:

  1. goedemorgen,
    Leuk dat je even bij mij aan kwam wapperen!!! Gezellig wat heb jij een prachtige rozen zeg!! oooh ik kan er ook geen genoeg van krijgen, ben gek op tuinieren maar ik heb 1 nadeel ik weet nooit meer welke soort roos ik heb geplant en dan worden het alleen mooie plaatjes maar bij jou kan ik mijn hard ophalen met de achtergrond info hihii!!
    Ik ga je volgen hoor!
    hele fijne dag
    lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja deze roos is prachtig en de naam zo mooi,pas zag ik deze staan,maar wilde eerst New Dawn,ik heb een budget voor de tuin en als die op is,moet ik weer even wachten,haha mijn lief moet wel op mij letten anders maak ik alles op aan wonen en tuinieren,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen