vrijdag 6 augustus 2010

Rosa Salita


Salita

 Roos nr. 16 alweer, die ik hier geplaatst heb.


Salita is een zeer sterke en goed doorbloeiende klimroos.
Ze wordt 2 tot 2.50 hoog, met sterke stevige stengels.
Mooie goed gevulde bloemen in trossen.

Ze is niet geurend, maar de kleur maakt veel goed.
Ze is echt knaloranje, een oranjere kleur is er bijna niet.


Als ze wat verder uitbloeid, neigt de kleur meer naar oranje-roze.
Ze heeft nauwelijks last van de bekende rozenziektes.
Alleen af en toe een luis, maar die kan je 'platknijpen'.

Ze is zeer sterk, haar 'huis' is een oude schuur, waar ze veel te verduren heeft.
Ze staat wel eens 'in de weg' en dan wordt ze flink terug gesnoeid, maar ze komt altijd weer even vrolijk terug.
Haar huis wordt nu grondig opgeknapt, en de rode stenen muur waar ze nu tegen aan leunt, wordt later grijs gestuukt.
Dan zal de mooie oranje kleur nog mooier uitkomen.
Ze heeft 1 minpuntje, ze heeft wel last van 'wild opslag'.

3 opmerkingen:

  1. Jeetje Marian,

    Hoeveel van die mooie rozen heb jij wel niet??

    De ene is nog niet voorbij, of de andere komt al weer langs!

    Hoe groot is je tuin wel niet! Volgens mij ter grote van een park!! Hihihi...kan haast niet anders!!!

    En dat platknijpen...doe jij dat ook?? Ik durf het normaal niet eens te vertellen op mijn blog.....

    Fijn weekend, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige roos,ik heb inmiddels ook een paar rozen in de tuin en moet nog veel leren erover,vooral de klimmers,want die heb ik nog nooit eerder gehad,dank je wel voor je bezoekje aan mijn blog,tot een volgende keer,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig , ook deze roos weer Marian !
    Wens je een fijn weekend .
    lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen