vrijdag 24 september 2010

Conference geplukt...


De Conference peren van het boompje afgeplukt, zodat D.D. ze kan gaan wecken.
De conference heeft dit jaar veel, maar wel kleinere peertjes.

Aan de  Doyenne du Comice hangt dit jaar geen enkele peer.

 




De Conference is ook een geschikt perenboompje voor in een kleinere tuin.
We hebben er 1-tje staan van 30 jaar oud,
en is nog geen 4 meter hoog, en het kroontje is 2.50 doorsnede

dus dat is echt niet groot... wel snoeien natuurlijk, dan krijg je lekker veel 'draaghout'
In een goed jaar, kan er dan wel een volle kist peren van dat boompje geplukt worden.



De afgevallen/waaide peertjes die op de grond gevallen zijn,
laat ik nog even liggen voor de egel... die vindt peren ook lekker.



5 opmerkingen:

  1. Lekker!! peren!!
    mijn pereboompje heeft het begeven! zo jammer!! maar gelukkig hebben we nog een pruimenboom die dit jaar echt helemaal vol zat!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, lekker! Ik moet voor alle fruit naar de winkel maar het moet zalig zijn zelf fruit in de tuin te hebben en te oogsten. Geniet ervan!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker, peren....
    Bij het zien van je foto's krijg ik ook wel heel veel zin in een perenboom in onze tuin ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk peertjes , voor mij als groenteboeren dochter een zoete herinnering .
    Ster appeltjes en de echte kleine cox heb ik bij mijn vader ook nog verkocht .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig dat je langs kwam op mijn blog! Ik zie mooie en gezellige dingen op je blog: wat een bijzondere geur hebben sterappeltjes, he, zoetig! Je perenoogst ziet er goed uit. Bij mij was de opbrengst zeer zeer matig.
    Tja, en Brabant ..... mijn moeder, mijn grootmoeder, mijn overgroetmoeder, mijn echtgenoot komen er vandaan ..... Mooie provincie en gezellige mensen!
    Groeten,
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen