woensdag 22 september 2010

Heksenkruid en toverplant: Mirte....moest naar de kapper


Myrthus communis 'compacta'

Het wordt weer tijd dat de planten in potten naar binnen gaan..
Dan maak ik ze eerst weer een beetje mooi...
Vandaag was Mirte de beurt.


Mirte is ook weer zo'n 'toverplant',
Ze leverd Etherische oliƫn, waar het allemaal goed voor is zie je HIER

Maar ik vind haar gewoon mooi...
Ik heb er 2, en die staan als een soort 'poortwachters' heel fier in hun pot
aan beide zijden van de 'ingang' naar het groot terras.

Dit zijn de compacta's, maar ik had eerst ook een 'gewone' Myrthus
maar die is vorig jaar bevroren....
Ja, stom ik weet het, ik had haar in de volle grond gezet..
Is een paar jaar goed gegaan...


Knipwerkjes doe ik altijd met mijn speciale lange puntige snoeischaar.
Heb deze gekocht bij De Wiltfang en het is me toch een fijne schaar...
Weegt bijna niets,
 heeft lange handvaten
en een lang blad,
dus je hoeft niet zo ver te bukken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten