zaterdag 1 januari 2011

Great Spotted Woodpecker


Een 'nieuwe' bezoeker in onze tuin,
de "grote bonte specht"..

A new visitor in our garden
the "great spotted woodpecker"..


Het is een mannetje,
want hij heeft geen rode vlek op zijn achterhoofd.

It is a male,
because he has no red spot on his head..




Ik had hem nog nooit gezien,
ook vorig jaar niet toen het zo lang winter was.

I had never seen
even last year when the winter was so long


De andere en kleinere vogeltjes waren niet bang van hem,
de groenling blijft gewoon dooreten....

The other and smaller birds were not afraid of him,
The Greenfinch keeps on feeding....


En ook nog voor iedereen:
Een gezond,fijn,natuurlijk en creatief 2011

And yet for all:
A healthy, fine, natural and creative 2011








13 opmerkingen:

  1. Oohh leuk hé al die verschillende vogeltjes in de tuin dat is pas genieten.
    Deze zie je bij ons op het moment ook regelmatig,zo mooi.
    Lawaai maken kunnen deze ook als de beste...

    Happy New Jear !!!

    groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow wat een prachtige vogel en wat een gelukkie dat je het zag en voor ons mooie foto`s kon maken,schitterend,een gelukkig en gezond 2011 toe gewenst,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Très belle année à toi !
    Happy new year !
    Bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian jij ook nog veel goeds en moois toegewenst in 2011! Wat een mooie vogel en hebben jullie nog steeds sneeuw? Heb je andere roosjes nog gemist, komt zeker nog?

    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PRACHTIG!, he?! Ik heb hem hier ook nog nooit gezien, gister was hij hier ook voor het eerst. Ken hem wel van vroeger uit een andere omgeving. Heel bijzonder om te zien.
    Zeg, je woont toch niet aan de andere kant van de haag, he?! ;-))
    Ik denk dat vogels nu gedwongen zijn om dichter bij de huizen hun eten te vinden. Het winterkoninkje zag ik vandaag ook weer. Las dat juist dat vogeltje het zo moeilijk heeft omdat hij alleen maar insecten eet.
    Havermout trekt het roodborstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig hé als je zo'n toch eerder zeldzame vogel op bezoek hebt? Bij ons zit heel soms eens een groene specht, maar die hangt zo niet tegen de stam van een boom, neen, die zit dan gewoon in het gras te pikken. Typisch voor dat soort specht bleek na wat gegoogel enkele jaren geleden toen hij hier voor het eerst eens op bezoek was. Heb hem echter nog nooit goed op foto kunnen zetten...
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een Gelukkig en gezond Nieuwjaar lieve Marian.
    Wat bijzonder om zo'n vogel te spotten in je tuin en wat heb je er prachtige foto's van kunnen maken, ik weet dat dit niet altijd meevalt.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is wel heel bijzonder hoor, een specht! Wij moeten het doen met duiven, merels, meesjes en een vinkje.... Maar de meesjes en het vinkje zijn wel lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig deze specht !
    mooi als je die in de tuin mag ontvangen, bij mijn zus zitten ze ook, hier helaas (nog) niet
    heerlijk dat gefladder in de tuin
    groeten en alle goeds gewenst voor het Nieuwe jaar
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marian,

    Leuk meid!

    Geniet er maar van! Maar zover als ik je ken doe je dat beslist!!

    Ik wens je een heel fijn jaar toe met allerlei leuke groene dingen en dieren!!Een portie gezondheid en een mandje geluk...dan word 2011 vast een super jaar!!

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze prachtig he? Die bonte spechten...
    Jullie ook een gelukkig 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Marian,
    Wat je reactie op mijn blog betreft: ik denk dat wij nieuwjaarsdag allemaal zo getroffen waren door het licht, dat we allemaal op dezelfde ontdekkingsreis gingen in de tuin en overal hetzelfde zagen gebeuren. Ga je het nog laten zien op je blog? Zou ik leuk vinden!
    Ik moest zo lachen om je reactie over de haag: nee joh, ik zit hier bij de Plassen en jij zit lekker daar, maar zo gek toch dat zo'n specht zich op dezelfde dag overal in Nederland in tuinen laten zien?
    Vandaag weer enorme schermen met spreeuwen die magische vluchten doen in de schemer rondom mijn werkplek. Iedereen verbaast zich er altijd over.
    Bloemenstalletjes met tulpen overal. Nog even, en we kunnen weer volop genieten van de tuin.
    Groeten,
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is de natuur toch mooi niet?
    Is het wit al weer bij jullie weg gesmolten?
    Wens je een liefdevol nieuw fris jaar toe.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen