zaterdag 19 maart 2011

Een weekje verder in de lente...

Dezelfde foto als van vorige week, maar nu bloeiend.
Wat is ze mooi, de Magnolia stellata.
Het nadeel van zo vroeg bloeien is, dat de bloemen snel bevriezen,
want de kans op nachtvorst is natuurlijk nog erg groot.


En volgende week is het helemaal feest hier,
dan zitten er waarschijnlijk duizenden bijen op onze oude Prunus Avium.
Haar knoppen zie je met de dag dikker en rozer worden.
Maar...ze bloeit wit.



Mezelf deze week ook getrakteerd op een witte azalea voor op de tafel buiten,
ik doe dit al jaren  in het voorjaar, staat zo vrolijk



En voor op het bankje onder de Prunus Avium,
een paar roze Azalea's.




De Tulipa Turkestania die vorige week nog in de knop zaten, bloeien nu ook,
ik vind ze prachtig.
Heel sierlijk en een beetje grijsgroen smal blad



De 'gewone' tulpen die laten hun bloemknoppen ook al zien,
1 weekje zonnig weer en ze bloeien...
Ja, dit wordt een veel foto's kijk postje,
want het gaat zo snel nu in de tuin...

De boompioenen, daar zit de bloemknop ook al in (onderste foto's)



R.B.  Liriodendron Tulipfera knop
L.B en R.O Frittilaria verticilata


Het leverbloempje heeft wat meer bloemetjes nu, het is zo'n schatje..
Mooie mosjes en nog bubbeltjes in de vijver van het borrelsteentje om een wak te houden als het vriest.


Nog even en de Carpinus betulus haag is weer mooi groen,
en de groen/witte bollen van de Viburnum rotundifolia zitten ook al klaar.


20 opmerkingen:

  1. Gracias por tu visita... me encanta tu blog, es muy bello. Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk rondje voorjaarstuin, dat wordt een zonnige zondag.

    Maar het blauw van het Leverbloempje daar blijf ik net iets langer naar kijken!!:-)

    Fijne zondag!
    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik weet niet precies waar je woont.. maar je tuin is een stap verder dan die van ons..
    ik ga vandaag eens zoeken in de pioenroos... maar ik heb nog geen knop gezien.. en ook in de tulpen kan ik nog geen knop bewonderen.
    die magnolia is inderdaad schitterend.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk heb ik niets met azalea's maar nu ik ze zo bij jou zie staan vind ik ze toch heel mooi.
    Je tuin is prachtig en die magnolia is een plaatje om te zien.

    lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto´s weer. Dat is genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de rondleiding door je tuin! Prachtig, de natuur nu het voorjaar wordt, heerlijk!
    Vandaag lekker genieten van het prachtige weer! Fijne zondag!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marian,

    Je tuin is echt veel verder dan die van ons!
    En dat, terwijl wij toch op het zuiden zitten!!

    Maar geeft niet, wij hebben het nog tegoed.
    Knoppen in de kievitsbloemetjes heb ik al wel gezien.
    En in allerlei klein spul zitten nu ook al bloemen.
    Heb je ook een Akebia?
    Die heb ik voor het eerst binnen staan.
    Mooi,ik had dat niet gedacht!!
    Al vind ik de bloemen, buiten in het zonlicht het aller allermooist!!
    Word het zo mooi als gisteren?
    Toen hebben we lekker buiten gezeten. Maar vannacht hadden we nachtvorst!

    Fijne zondag, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een overheerlijk prachtige tuin heb je toch. Zo mooi die helemaal niet stukgebeten bladeren van de tulpen. Hier wordt alles momenteel door duiven kapotgebeten. Gaten in de bladeren van de tulpen, narcissen gewoon afgebeten,... Deze morgen vroeg was ik aan het wieden en toen zag ik al die afgebeten narcissen met van sommigen de bloem ook helemaal kapotgepikt. Hopelijk laten ze straks de bloemknoppen van de tulpen met rust. Hier nog geen tulpenknoppen te zien behalve aan de kleine turkestana tulpjes. Ze staan hier nu voor het eerst maar zijn nog maar net in knop. Bij jou bloeien ze al prachtig! Ik hoop dat ze makkelijk over te houden zijn wat met gewone tulpen niet zo is, hier bij ons toch. Mooie voorjaarsbloeiende bomen hebben jullie ook, daar is onze tuin te klein voor. Vorig jaar wel een soort magnolia gezet die niet te groot wordt en die staat nu in knop maar bloeit nog niet, nog even geduld dus, ben de naam vergeten, ik zal het eens moeten opzoeken.
    Zo, ik ga nog even terug naar boven scrollen nu om alle prachtige foto's van je ongelooflijk mooie tuin nog een keer te bekijken.
    Groetjes en fijne zondag,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je hier een heerijke voorjaars sfeer met je camera neergezet!!!!!!!echt genieten vooral die leverbloemetjes prachtig !!!bij ons is het nog niet zo ver maar ik woon dan ook in het noorden des lands en dan loop het vaak iets achter.
    Een fijne zonnige zondag en een groet van Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geniet van je foto´s.
    Je planten zijn verder dan hier in mijn tuin.
    Heb een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Wat bloeit er al veel bij jou in de tuin...
    Hier zitten er alleen nog maar knoppen in de magnolia. De Dovenetel, Longkruid, viooltje bloeien. Maar nog geen tulp gezien hier... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat laat je ons genieten van prachtige foto's en wat een mooie beplanting heb je in de tuin. Dat Leverbloempje vind ik echt prachtig.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi,

    ik probeerde bij je laatste post een berichtje achter te laten,maar dat lukte me niet, dus doe ik het eventjes hier.
    Wat een PRACHTIGE foto`s maak je iedere keer. Wat is de natuur toch prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schitterende fotos heb je gemaakt! En ja wat gaat het nu hard he. Je ziet alles per dag bijna groeien en open barsten!

    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. PRACHTIG, deze lentefoto's! Vind vooral je Magnolia supermooi, jammer dat het nog zo vriest. Wij hebben vanaf zaterdag kikkerdril, ik hoop dat het goed gaat. Heerlijk is het nu hĆØ in de tuin, hele fijne lenteweek gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Merci pour ces magnifiques photos ! J'aime beaucoup tes mosaĆÆques, elles sont superbes...
    Quelle poƩsie... AmitiƩs florales.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De lente is ieder jaar weer nieuw en een feest, steeds weer leuk om al nieuwe knoppen weer uit te zien komen, prachtig ook die magnolia!

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi, I just came across your blog and wanted to let you know that I like it. Your pics are gorgeous and I am looking forward to your future postings. Greetings from the US...Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk als je je tuin zo ziet groeien. Bloesem daar ben ik echt dol op.Dat vind ik zo mooi.
    Als ik er naar kijk voel ik me gelijk een stuk beter.
    groetjes en een fijne dag, Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben verslaafd ana rozen maken. Jawel Marian, het Nederlandse papier is prachtig, je moet alleen een goed merk kopen! Ik heb voorheen altijd nederlands papier gebruikt en soms nog om het af te wisselen. Het is een kwestie van techniek en ik vind dat fijne papier soms heel mooi, soms wat transparanter. Ik weet niet waar je woont, maar volgend jaar ga ik misschien in Limburg een workshop geven,mƩt high tea, ik meen dat die vrouw vlakbij Weert woont. Als dat beter voor je is? Maar je kunt altijd nog de trein nemen.Doe ik tegenwoordig ook!
    Groetjes Janny
    25 maart 2011 08:39

    BeantwoordenVerwijderen