zaterdag 12 maart 2011

Wauw...nu wordt het echt lente


Zie eens... die knop van de Magnolia Stellata, op 1 dag tijd.
Deze foto vandaag gemaakt.

en deze gisteren, dus op 1 dag tijd, zijn er mooie witte punten aangekomen.


*****

En deze 'blauwe' bloemetjes zijn ook gisteren en vandaag tevoorschijn gekomen.
Scilla's ( sterhyacintjes)-annemoontje en leverbloempje (Hepetica nobilis)
*****


 De tété-a-tété staat op springen,
en de rode corydalis is vandaag ook helemaal open gekomen,
heel het plantje heeft er maar een paar dagen over gedaan om boven de grond te komen en in bloei te staan..

***


En in het midden de leuke 'bekertjes'van wat straks de grote gele hondstand wordt de
Erythronium "Pagoda" .
De vaste papavers staan ook al hoog, en links de bloemknop van botanische tulpjes.
en rechts het "stinkend nieskruid "de Helleborus foetidus,
En nog een onbekend boompje wat al bloeit met roosachtige bloemetjes.

****
En deze kleur crocus vind ik zo mooi, is een beetje goud/bruin.
Ze worden de laatste dagen weer druk bezocht door de bijen,
links zie je er nog snel eentje in kruipen :)



21 opmerkingen:

  1. wat een mooie foto's
    die laatste met die druppels erop heel erg mooi!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor het compliment ik houd van simpel.......
    die winkel, IMS, zit op de Meir vanaf de haven aan de linkerkant maar het is wel een stukje de straat in, nogmaals vanaf de haven gezien.
    Je hebt geen idee hoeveel magazines ze daar hebben over van alles, echt ongelooflijk.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De anemoontjes die je hier toont zijn anemone blanda, inderdaad klein en korte steeltjes. De anemonen op mijn blog zijn anemone coronaria, veel groter en lange stelen hoor. Er bestaan zoveel soorten anemonen.
    Wat een mooie foto's! Vooral die eerste met die ontluikende knop vind ik echt super!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto´s!!! Bij jullie is het allemaal al veel verder als bij ons! Dat is toch ook een beetje vreemd...

    Heel mooi om naar te kijken! Eindelijk lente in aantocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwww wat heb je toch veel prachtige planten in je tuin en ohh Magnolia,wil ik ook graag,ik wil zo`n gekronkelde haha,dat zie ik weleens bij mensen in de tuin,ik wens je een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's , en ja heeerlijk dat alle knopen weer te voorschijn komen en dat het langer licht is...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige foto's!! Wat een prachtige bloemen komen er toch
    weer tevoorschijn, als het lente wordt!
    Fijne zondag,
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wowww...wat een prachtige foto`s...Ik kom hier voor het eerst, en wat een mooi blog. Ik ga je volgen hoor!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh....wat is dit genieten, wat heb je een prachtige foto's gemaakt. De eerste foto is zoooo mooi.
    Ik krijg hier echt een Lente gevoel van.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk he al die lentekleurtjes ik wordt er atijd erg blij van.
    groetjes, diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je even op mijn blog was
    :-)
    Mooie foto's en collages heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Śliczne zdjęcia wiosny Miło było oglądać. Pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Keer op keer heb ik je foto's bekeken wat zijn ze knap gemaakt. En wat een schoonheid bij jou in de tuin.
    Heerlijk dat het voorjaar weer is aangebroken, nog een paar dagen en dan is het echt LENTE.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Marian,

    Bedankt voor je bezoekje; al meld je ook dat het maar 5 graden is bij jullie. Hier is het strálend blauw en rond de 20 graden zònder wind! Pieter heeft onze garage helemaal leeggehaald en met chloor uitgedaan; klaar voor de lente. Moeten nog hulp vragen om de grote potten allemaal uit het kasje te halen nu kan het geen kwaad meer met nachtvorst. Mijn man heeft sinds zijn open heart surgery op 3 september j.l. niet meer de kracht van voorheen... Maar we doen het ermee en zijn knap gelukkig samen. Het kon veel erger zijn.

    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's heerlijk al die bloemen je hebt er een volger bij hoor!!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo. Bedankt voor uw bezoek. Boomstammen wit geschilderd in januari, om de bomen te beschermen tegen de zon. Een boom die aan minder temperatuurschommelingen tussen dag en nacht. Ik schreef hierover in mijn post "Vandaag had ik andere plannen."Groet en welkom

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De magnifiques photos de printemps ! Quel bonheur de flâner ici ! Bonne journée !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Marian,

    Nee hoor, de foto's zijn op 3 verschillende dagen gemaakt!!

    Sommige dingen zijn in jouw tuin verder als hier,en andere later!!

    Raar he!!

    Is dat rechts boven en linksonder het leverbloempje???
    Wil ik ook!!!

    Fijn weekend, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk al dat blommigs, dat doet een mens goed na zo'n lange koude winter. Goed dat je dat leverbloempje laat zien want die wil ik ook graag in de tuin maar vergeet steeds er eentje Of meer op de kop te tikken.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Marian ,
    ik find het prachtig , all de kleuren . Het is lente ♥ Bedankt dat je mijn Blog gatt vervolgen . Excuse minjne fouten . Heb heel lang niet meer in Nederlands geschreefen .
    Groeten Christine

    BeantwoordenVerwijderen