woensdag 27 april 2011

Roze Lelietje der Dalen

Kennen jullie het roze Lelietje der Dalen?
Convallaria majalis "Rosea"

Ook wel het Meiklokje genoemd.
Majalis betekent : "van de mei"
***
Do you know the pink Lily of the Valley?
Convallaria majalis 'Rosea'
Majalis means "of May"




Ze ruikt net zo lekker als de witte...
***
She smells as good as the white ...

Een "wolf in schaapskleren..."
alle delen van de plant zijn zeer giftig!!
***
A "wolf in sheep's clothing ... "
all parts of the plant are very poisonous!

Het verschil...
Eén steeltje witte bij de roze gestoken.

***
The difference ...
A stalk with white to pink stabbed.


Het vaasje komt van de kringloop,
heeft een tinnen onderkant en kostte € 1
Dat kon ik niet laten staan :)

***
The vase comes from the cycle,
has a pewter base and cost € 1
I could not resist:)





21 opmerkingen:

  1. Prachtige variant van het meilklokje.
    Prachtige foto's!!! Vooral die van bovenop gezien waarbij je het vaasje onscherp ziet vind ik echt super, kan je zo een wenskaart van maken Marian!
    Prachtig vaasje ook!
    Het was weer genieten van je post.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zijn die mooi,ik heb deze inderdaad nog nooit eerder gezien!!Prachtig met je vaasje,maar wat heb je super mooie foto's gemaakt van de lelietjes van Dalen.... in een woord subliem!!!!!!!
    Ik heb wel de witte in mijn tuin, een kleine woekeraar, maar ze zijn zo mooi dus laat ik ze maar lekker hun gang gaan.
    Groetjes Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een supermooi Lelietje der Dalen, ik ken alleen de witte variant. Die staat in onze tuin, maar nog niet helemaal in bloei. Schitterende foto's Marian, ik zit hier enorm te genieten! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi bloemetje met die zachte kleur roze. Ik ben ook gek op het lelietje der dalen zijn die ook zo giftig? Heb ik nog niet eerder gehoord.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken alleen de witte Lelietjes van Dalen,deze zijn zo mooi ,dat tere Roze.Zo in dat vaasje is het echt een heel mooi plaatje!! Mijn Clematis is idd Miss Bateman ,ik kon vanmiddag even niet op de naam komen.En nee perfectie lukt niet in de tuin en hoeft ook niet,wel vind ik het heel lastig zo'n piepklein tuintje mooi in te richten .Maar ik doe het rusig stap voor stap
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi die roze!!! En ze ruiken zo lekker! Ziet er super uit in dat vaasje! Het is echt een heel mooi vaasje.

    Ik moet ook eens nodig naar de kringloop denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Had nog nooit een lelietje-van-dalen in het roze gezien; mooi! Had vandaag zelf net een foto van witte lelietjes op mijn blog geplaatst ;)

    Groeten,
    Miranda

    ps. Je vaasje... helemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's! En zijn alle lelietjes van dalen giftig, of alleen de roze?
    Erg mooi vaasje!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. very nice!
    greats from Switzerland!
    nathaliegerbex.blogspot.com
    themoment-nathaliegerbex.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Marian,

    Die roze lelietjes van Dalen zijn ontzéttend lief! Helaas groeien ze hier niet; té heet maar ik geniet daarom extra bij jouw hier! Dat vaasje viel me al meteen op door z'n elegante vorm en dan ook nog zo'n koopje!

    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Marian ,
    wat prachtig zijn de rose lelietjes .
    Ik heb ze nooit eerder gezien .
    Ik hou van het vaasje . Erg mooi .
    Ik wens je een prettige dag , en een leuke weekend .
    Groetjes van uit duitsland Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zeg, roze lelietjes van dalen. Heb ze nog nooit in het roze gezien! Gisteren heb ik nog een paar witte geplukt toevallig.
    Wist niet dat ze giftig zijn.
    Mooie fotos ook en dat kannetje is ook erg leuk, je kunt het zo treffen he! Op naar koninginnedag, voor nog meer leuke vaasjes potjes enz :-)
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi!!! Kon ze niet in de rose variant maar ben direct verliefd.
    Oh zullen ze te koop zijn denk je?
    Vind ze super en je beelden zijn geweldig.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kende ze ook nog niet de roze lelietjes de dalen! Weet je, op 1 mei geven alle vrienden of geliefden elkaar in Frankrijk een bosje Lelietjes van Dalen! Hoop dat ik ze ook krijg haha.En dan mag je ook de lelietjes van Dalen plukken hier in het bos, aleen op die dag!

    Mooie foto's!

    groejes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooie fotos !
    profeciat voor de hele blog

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo, ik zag dat je mij bent gaan volgen..dankjewel. Wat heb je een mooie blog, fijn dat ik het op deze manier heb mogen ontdekken.

    Wat een mooi bloemetje is het toch. Het staat ook zo lief, in het mooie vaasje wat je hebt gevonden. Je hebt er prachtige beelden van gemaakt.

    Fijne koninginnedag!

    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi zijn ze inderdaad!
    De witte wordt gebruikt in de fytotherapie, want die is geneeskrachtig. Wist je dat er ook parfum van wordt gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohh wauww roze,nog nooit gezien,echt een pracht! Wat heb je toch veel verschillende planten,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WOW!! What a beautiful flowers!
    My dear friend of mine told me about a week ago of pink lilies, and today
    I admire them on your blog! They are really delicious, beautiful and your photos are
    fabulous! Excellent purchase and combine with the glass jar!

    BeantwoordenVerwijderen