vrijdag 10 februari 2012

Rosa "La Reine Victoria"


Ik ben de koude beu,
en heb behoefte aan wat meer kleur dan wit...

Daarom weer eens een roos, nr. 35 in onze tuin
kan ik mijmeren over hoe het er over een paar maandjes weer uit kan zien..


I am tired of the cold,
and I need some more color than white ...
So again a rose, nr. 35 in our garden.
I can reminisce about how the garden over a few months  look like ..
 

La Reine Victoria is haar naam,
klinkt erg lieflijk ...zo ziet ze er ook uit.
Charmante komvormige bloemen,bestaand uit meer dan 30 blaadjes...

La Reine Victoria is her name,
sounds very sweet ... so she looks too.
Charming cup-shaped flowers, consisting of more than 30 leaves ...
 
 
 
Het is een Bourbon roos uit 1872.
Ze wordt ongeveer 120/+
en is goed doorbloeiend,
en goed geurend.
 
It is a Bourbon rose from 1872.
It will be about 120 / +
and is good through flowering,
and smelling good.
 
 
 
 
De bloemen hebben een diameter van ongeveer 7 cm,
en de kleur wordt naar het midden toe iets lichter.
 
The flowers have a diameter of about 7 cm,
and the color is towards the middle of a little lighter.
 
 
 
Ik heb haar gecombineerd met een lila bloeiende hosta,
en een blauwe geranium.
 
I combined it with a lilac blooming hosta,
and a blue geranium.
 
 
 

16 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens, ben de winter al weer lang beu. Als je dat hardop durft te zeggen, wordt je vaak meewarig aangekeken, maar kan er echt geen plezier aan beleven. Geef mij maar de lente en herfst en een milde zomer, met inderdaad een prachtige, kleurrijke en bloeiende tuin.
    Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh was het maar zo ver!
    Nu nog maar even genieten van de foto's.
    Een mooi weekend.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, ja.... lieve kleurtjes, fris groen... en veel licht... heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig!! en ik mijmer graag even met je mee.. nu de elfstedentocht niet doorgaat mag de winter van mij ook afgelopen zijn.. op naar het voorjaar heerlijk!!
    en jouw schitterende rozen doen mij nog meer verlangen naar de tuin straks! oh ik hoop zo dat de planten en struiken de strenge vorstperiode overleven..

    ik wens je een fijn weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind haar prachtig, zwijmel helemaal als ik haar zie en denk aan lange warme avonden op het terras ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik hou van eigenlijk alle seizoenen alleen de regen vind ik vaak het ergst. Het is een mooie roos de vorm en kleur doen met denken aan een pioen die ik heb gehad.

    groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is prachtig, maar ik ben bang dat je nog ff moet wachten. Maar met een beetje geduld word het ook voor jou weer voorjaar/zomer en kan je weer volop genieten van al dat moois. Fijn weekend ondanks de koude, lekker naar buiten het is gezond weer zo met het zonnetje erbij.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marian,
    Wat een prachtige roos. De eerste foto is echt heel mooi, ik was gelijk al onder de indruk. Ik ga de naam van deze noteren, want er is vast nog wel een plekje voor zo´n prachtige roos in onze tuin...
    Ik wens je nog een heel fijne namiddag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik je foto's bekijk krijg ik echt zin in Voorjaar en Zomer.
    Wat een prachtige Roos.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik verlang ook naar het voorjaar en mijn nieuwe tuinplannen en het buiten zijn,wat een prachtige roos is dit,zou willen dat ik er zoveel kwijt kon in de tuin,de hele zomer prachtige boeketjes,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige roos!
    Ja, helemaal mee eens, ook de kou en de grijze dagen beu. Wie niet eigenlijk? Die winter kwam gewoon te laat en is er teveel aan.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooooh ja! Ik was gewoon al bijna vergeten hoe moooooi alles is in de lente, zomer en herfst! Prachtige en lekker geurende bloemen... ik ben er aan toe!

    Bedankt voor dit postje met deze mooie roos! Eventjes in de tijd vooruit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dear Marian,
    this rose looks like a peony. I love the historic rose breedings.
    Best greetings, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat is hij mooi!
    Was het maar alvast zomer!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Marian,

    Nogmaals terug bij je mooie roos! Heb een award voor je klaarliggen op mijn blog. Welverdiend en hopelijk heb je tijd om 'm op te halen. Niks 'moet' maar het mag.
    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Marian wat een beauty houd ze zich een beetje goed als het regent? Ook ik ben dat mistroostige weer meer dan zat en ik denk velen met ons. Eens moet het toch voorjaar worden?
    Al was er inderdaad alleen maar lekker een zonnetje.
    gr. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen