dinsdag 25 juni 2013

Allemaal...witte bloemetjes..


Allemaal witte bloemetjes
 die momenteel in onze tuin bloeien.....


Witte sierui
 ( Allium Nigrum)



Wit Robertskruid
( Geranium Robertianum)



Witte hosta
 ( ben even te lui om de juiste naam te zoeken)



Kruipende kornoelje
 ( Cornus Canadensis)



Witte akelei, met slapende bij...
( hi hi, dat rijmt...)



Een  wit gebroken hartje
( Dicentra formosa "Aurora")



Een mooie maar eigenlijk best vervelende annemoon.
(Anemone canadensis)



Klokjesbloem,
( Campanula poscharskyana 'E.H. Frost')



Blaassilene
( Silene stellata)



Witte bergkorenbloem
( Centaurea montana "Alba" )



Moederkruid
( Tanacetum parthenium) 



Gilenia trifoliata



Dubbele boeren jasmijn
( Philadelphus virginal)



En de Kornus kausa 'Schmetterling'

Deze vond ik zonde om er een takje af te snijden..
die mag aan de boom blijven zitten...







27 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi! Denk dat de meeste vaste planten zijn he? Ik vind de boerenjasmijn ook zo heerlijk, vooral als het warm is ruikt ie zo heerlijk.
    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marian, kom ik net binnen van mijn ochtendwandeling dan moet ik altijd even zitten en kijk ik gelijk even blogjes, zie ik deze leuke witte bloemenpost. Wat laat je ons al die mooie "witjes" op een creatieve manier zien. Maar die prachtige Cornus kousa daar zou ik dus ook geen tak vanaf snijden. Een genietblog!
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marian,
    Wat heb je prachtige planten in je tuin staan. Je zal best genieten nu alles zo mooi bloeit!! Ik heb de Kornus kausa Schmetterling opgeschreven want die wil ik ook heel graag in mijn tuin gaan neerzetten. Ik had `m al bij iemand in een tuin gezien maar wist niet hoe deze struik heette. Bedankt voor je tip!!
    Fijne dag!! Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker een aanrader...prachtige struik/boom, ze geven gewoon licht af..

      Verwijderen
  4. Beste Marian ,
    wat en prachtige post .
    Ik hou van witte bloemen .
    Beste Groetjes ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi al die witte bloementjes, alleen het weer nog he....
    De cornus gaat ook op mijn favoriete lijstje, ik had hem al zien staan bij Princenbosch, nu ik de plant met bloemen zie, weet ik het zeker, die wil ik ook in de tuin.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. het weer is niks, maar goed, deze Cornus geeft als het avond begint te worden zowat licht af...zeker een aanrader om hem te planten...
      In later stadium ook nog mooie framboosachtige vruchtjes...

      Verwijderen
  6. Wat een prachtige witte bloemenpost!
    De boerenjasmijn vind ik mooi!
    Jammer dat de mooie tere anemoon vervelend doet!
    De korenbloem is ook prachtig en de campanula heb ik in het blauw.
    Ik heb genoten Marian!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig al die witte bloemen!
    Mij vind je nu ook elk zonnig minuutje in de tuin.
    Op mijn knieën de bloemetjes uit de grond te kijken!
    Wat zou ons leven zijn zonder bloemen!
    Het was weer genieten bij je!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leven zonder bloemen kan niet hoor Juliette...gelukkig..

      Verwijderen
  8. Mij doe je een groot plezier met deze witte bloemen post en wat heerlijk dat jij dit allemaal uit je eigen tuin kan knippen.
    Ben dol op de boerenjasmijn en het moederkruid.

    Wij waren zaterdag in een pluktuin in Buggenum in het Limburgse waar ik met het mesje en plukmand rond liep,stelde bewust een wit speels boeket met een tikkeltje blauw samen van 24 stelen, voor dochterlief en voor mezelf een.Toen de aardige mevrouw even kwam afrekenen en de stelen in natte verpakking stak zodat de boeketten het zouden redden tot thuis voordat ze de vaas in gingen,zei ze al dat haar tuinen even in een dipje waren omdat er op het moment heel veel witte bloemen bloeien,maar over zo'n dag of 14 zou het een stuk kleurrijker zijn.
    Maar ik had toch echt bewust gekozen voor allerlei witte bloemen met als basis een waterval van takken schildersverdriet wat het geheel zo speels en losjes maakt.

    Lieve groet en fijne dag!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boerenjasmijn en moederkruid is eigenlijk ook een hele mooie combinatie in een boeket Ger...
      En ik vind het wel mee vallen hoor met 'alleen wit' in de tuin, ik heb bewust voor wit gekozen...maar er bloeien best veel kleuren...

      Verwijderen
  9. Wat een bloemenpracht. En zoveel soorten. Jasmijn heb ik eens in huis gehad, ik vond het zo heerlijk ruiken, maaar mijn mannen hier vonden het verschrikkelijk. Snap je dat nou?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Werkelijk prachtig, al dat wit en zoveel variatie, genieten hoor.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige! foto`s,blijft mooi wit,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dat Moederkruid mooi en die Cornus, en een witte korenbloem, ook al zo mooi, en dan al die kleintjes er nog eens bij maarre.... hoe kan een Anemoon nu vervelend zijn...??? Leg eens uit.... O en die Philadelphus, die heeft precies dubbele bloemen, is dat ook een Ph. Coronarius dan? Heb er net ook een postje aan gewijd trouwens, maar dan alleen aan de Philadelphus, want verder geen wit in de tuin voor 't ogenblik.
    Fijne avond,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze anemoon is erg vervelend, omdat dit soort werkelijk overal heen loopt....dit doet ze met ondergrondse uitlopers...
      In het begin is het leuk, maar nadien niet meer..
      En je hebt gelijk w.b. de Philadelphus, de dubbele is de P. Virginal...zal het veranderen.

      Verwijderen
  13. Hey! Ben er nog een keer. Mooie naam ook voor die Cornus, lette er nu pas op, past perfect bij deze mooie vlinderachtige bloemen.
    Was ook nog vergeten te zeggen dat je echt weer fantastisch mooi gestylde foto's hebt gemaakt. Je bent er echt een artiest in!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die Cornus kausa is zo ontzettend MOOI...als ze bloeit, ook best lang trouwens.
      Ze begint met groengele bloemetjes,en als ze helemaal open staan, zijn ze echt zuiver wit..ze staan trouwens op steeltjes, dat is ook zo leuk...

      Verwijderen
  14. Beste Marian,
    Wat een schatten van witte bloemen heb je! Een echte 'Moon Garden' dus. Die Cornus Kousa lijkt op de Madame Butterfly. Erg mooie foto's en ook die slapende bij met rijmpje!
    Onze tegels op het balkon komen vandaag klaar me voegen. Pieter is er reuze blij om en ik ook. Nu wachten op onze polyurethane balustrade en rail...
    Lieve groetjes vanuit een zonnig met regenachtig Georgia.
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk...Moon Garden, dat is mooi bedacht.
      Fijn dat je tegels gevoegd zijn...hier is het granieten aanrecht blad en de inductie plaat gelegd vandaag, dus nou begint het eindelijk op te schieten...

      Verwijderen
  15. Dat zijn weer mooie bloemen die je laat zien. Mijn witte franse geranium vind al die regen niet erg leuk hij word gauw lelijk nu.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja...daarom koop ik nooit Franse geraniums...die kunnen slecht tegen regen, dat is wel jammer want ze zijn mooi.
      Maar aangezien het hier zo veel regent de laatste jaren..

      Verwijderen
  16. Schitterende foto's en bloemen, ik heb weer genoten.
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi weer Marian, en wat weer een prachtige
    standpunten gekozen. Ik vind foto 3, 5 en 14 werkelijk
    prachtig gefotografeerd. Heerlijk blog om ook naar te kijken
    en dit is dan ook echt weer even genieten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterende witte serie, Marian. Wat is de Kornus causa toch een prachtige struik!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen