zaterdag 20 juli 2013

Een bosje....roze rozen


Het gaat zo hard met de rozen nu in de tuin...
's Ochtends nog in knop, en 's avonds zowat uitgebloeid....
Daarom had ik er nu eens geen moeite mee om een bosje te knippen....





De 'vaas' waar ze in komen is een 'Prix d'Honneur"
Ooit gekocht bij de "warme wintershow" 
Even geGoogeld, en RRCB is volgens mij een 













Het boeketje is een Biedermeiertje geworden...
dat is al heel snel met bloemetjes die korte steeltjes hebben...




en die kort stelige bloemen vormen samen dus een compacte halve bol..
en iedere afzonderlijke bloem wordt hierdoor gereduceerd tot een kleurvlek....









Fijne zondag 
en alweer een zonnige week...

Marian

26 opmerkingen:

  1. Prachtig je biedemeier van rozen .Ja het gaat erg snel met de rozen ,wel jammer dat ze zo snel weer uitgebloeid zijn
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MOOI, MOOI, MOOI, MOOI!!!!!
    Fijne zondag Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al ben jij in de veronderstelling dat die Kretenzer geit niet van ons gecharmeerd is.....ik ben het zeer zeker wel van jou mooie rozen!!!

    Fijne zondag....en pas maar op met de zon en de hitte die voor de komende dagen voorspeld is,je hebt 'n zonnesteek voordat je er erg in hebt.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Marianne,
    Wát een prachtige rozen en in die mooie oude bokaal komen ze als Biedermeiertje práchtig uit. Zeg, wat is dat groene blad wat je er zo mooi bij gestoken hebt? Ziet zó perfekt uit.
    Geniet van je zondag en nog zonnige weekdagen als vervolg.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mariette, dat mooie blaadje is van de Artemisia Ludoviciana 'Valerie Finnis"
      het is grijsgroen, en inderdaad heel perfect...
      Enne..zonnig is het hier zeker :)

      Verwijderen
  5. Heb alle beelden wel een paar keer bekeken...echt een cadeautje voor mijn ogen.
    Wat prachtig! Oh ja wat is dat groen ertussen....? Hoezo nieuwsgierig. En de rozen, neem aan dat dit van verschillende komen....? Wat voor rozen zijn het....?

    Vind het gewoonweg super mooi, al die zachte tinten....en dan dat vaasje.......
    Het lijkt wel een kant en klaar bruidsboeketje....zo mooi.

    Thankx voor de traktatie.

    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat groen is een Artemissia soort, Artemisia Ludoviciana "Valerie Finnis"
      Het is een grijsbladige plant...de rozen zijn zo uit mijn hoofd...New Dawn, Pastella, Bremer Statsmusikanten, Lavender Dream, Claire Rose,en nog een paar waarvan ik zo snel de naam niet meer weet....allemaal verschillende door elkaar inderdaad.

      Verwijderen
  6. Mooie foto's van een prachtig boeket rozen. Leuke vaas heb je gebruikt voor je roze.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig je rozen boeket,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer voor prachtige plaatjes gezorgd!
    Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Marian, dit is leuk bloemschikken uit eigen tuin.
    Hier zou ik ook helemaal geen moeite mee hebben. Mooie plaatjes!!!
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig boeket, Marian.
    Kun je ook mooi zien dat je heel wat verschillende rozensoorten hebt.
    Ik heb de foto's met aandacht bekeken, want ik vind ze erg mooi!
    Jij ook een fijne week.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze mooi Marian, dat bloeit dus gewoon in jouw tuin...
    Dat is toch puur genieten als je dat dagelijks ziet in je tuin.
    Heel mooi vastgelegd!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is ook puur genieten als ik zo eens door de tuin loop. kijk er dagelijks meerdere malen naar...

      Verwijderen
  12. Prachtige rozen...ik kan ze bijna ruiken...en wat een mooie vaas erbij...je hebt ook weer prachtige foto's gemaakt...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een bijzondere vaas en een bijzonder mooi blog weer.
    Fantastische foto's en ook weer zo origineel gefotografeerd.
    Wat ben je toch een kunstenares zeg!!
    Foto 6, 8 en 10 zijn er ook weer heel mooi uitgelicht.
    mijn dikke complimenten Marian.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zooo mooi, echt een prachtige compositie!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In een woord een prachtig plaatje, wat een mooi boeketje. En de vaas waar ze in staan maakt het helemaal af. Vooral foto 4 en 6 vind ik kunstwerkjes. Echt genieten.

    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi boeket Marian, heerlijk zo uit de tuin!
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig! Het is mooi om juist iets anders te gebruiken als vaas. Je silver bokaal maakt de rozen not mooier.

    Over rozen gesproken...mijn Edith Holden is toch terug aan het komen en zit vol piep kleine knopjes. Wat kan een mens blij worden van de kleine dingen!

    Groetjes,
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer helemaal bijgelezen. We hebben een hele lange tijd geen internet gehad wegens blikseminslag na hevig onweer!
    Tot gauw!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Marianne,
    Heb je nog een bosje rozen uit eigen tuin voor vandaag? Voor je verjaardag... Van harte meid!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooohhh Mariette dat je dat onthouden hebt...hartelijk dank voor je lieve felicitatie....en nee, de rozen hier zijn allemaal uitgebloeid door het warme weer.
      En ik ga misschien wel de warmste verjaardag uit mijn leven meemaken.....visite krijgt een ijsje i.p.v. Gebak :-)

      Verwijderen
    2. Geen wonder dat je nú in de oude hangmat ligt... Geniet maar meid!
      Wat verjaardagen etc. betreft, daar sta ik om bekend. Gewoon proberen om attent te zijn; that's it.
      Liefs,
      Mariette

      Verwijderen
  20. Op je log hierboven van de hangmat kan ik niet reageren (er zijn geen nieuwe reacties toegestaan staat er)dus dan hier maar Marian.
    ik lees ook dat je jarig geweest bent dus bij deze dan ook alsnog van harte gefeliciteerd x

    Wat een leuke hangmat trouwens. Lijkt wel een gehaakte en dan met die leuke zijkanten eraan. Helemaal super toch met dit weer. Ik was werken dus even geen in de zon voor mij hihi....

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen