maandag 11 augustus 2014

Vakantie souvenirs... deel 1

Voor het eerst in mijn leven in Frankrijk op vakantie geweest...
Een rondreis Provence en Cote 'Azur gemaakt...

Bij Bôllene zijn we van de snelweg af gegaan, 
en het eerst mooie dorp dat we tegen kwamen was 
St. Cecile-les-Vignes

Daarna kwamen we Carpentras tegen...
en omdat het zo warm was, daar gelijk al 2 linnen jurkjes gekocht...

We hebben in 4 verschillende hotels geslapen,
ons start hotel was in I'sle sur Sorge, 
bekend als het venetie van Frankrijk...
en het staat bekend om de zondagse rommelmarkt..
Maar ik kwam er al snel achter,
 dat je voor de brocante al niet meer daar hoeft te zijn...
nergens in die zuidelijke streek trouwens, 
wat een prijzen dat ze durven te vragen....
ik kan het hier in de  stad ( voor mij Breda) 
goedkoper kopen dan daar...


De eerste grote stad die we bezocht hebben,
was Avignon....
natuurlijk heb ik wel meer foto's, 3000 zijn er gemaakt...
maar ik zet van iedere stad of dorp maar 1 of soms 2 foto's hier neer,
anders wordt het vervelend...

Avignon vonden we prachtig, 
vooral natuurlijk ook het Pausenpaleis...
In de verte kon je de Mont Ventoux goed zien...

We bezochten de grot van Thouzon...

En het prachtige dorpje Venasque...

Ook Gordes werd bezocht...
Al deze mooie oude dorpjes, 
liggen bovenop een top vaan een berg, 
of ze zijn er hoog 'tegenaan' geplakt.

Dat levert soms ook moeilijk rijden op.
2 keer in die smalle straatjes gereden...
Je moet je spiegels inklappen,
 en dan heb je nog zo'n 10 cm over aan iedere kant...
en dan maar hopen dat het verderop niet nog smaller wordt,
want je kan dan ook niet meer achteruit...
en je kunt niet meer uit je auto omdat je deuren niet  open kunnen...
Na die 2e keer, moest ik steeds gaan kijken hoe de straatjes waren :)

Menerbes...ook al zo mooi,
is ook door ons gezien..
hier heb ik ook voor het eerst in mijn leven truffel gegeten...
en truffel ...is ( voor mij dan) het eerste wat 'duur' is , 
en toch gewoon lekker.....


Het volgende was het 'rode' dorp Roussillion
Ik vond het erg jammer, dat er in sommige van die dorpjes zoveel asfalt was...
in heel Frankrijk is trouwens erg veel asfalt,
dat was voor mij echt een afknapper...
al dat asfalt, tot in de kleinste uithoek, 
zowat tegen de huizen omhoog..



Lourmarin...
met het chateau de la Colette


Cereste...
en Draguignan...


En als souvenir van 'het eerste deel" 
wat takjes opgeraapt, bij een mooi uitzichtpunt..

wordt vervolgd...