vrijdag 26 december 2014

Ik ben zo verwend...


Weer vreselijk verwend door de kinderen..
ze hadden zulke leuke kerst cadeautjes voor me..

Een  tarte tartin vorm..
Paste goed in ons kerstdiner thema dit jaar...

Sinds vorig jaar hebben we het kerstdiner in 3-en gesplitst,
 de een kookt  het voorgerecht , 
de andere het hoofdgerecht, en de volgende het nagerecht.

En sinds dit jaar, trekken we ook een 'thema' .
Ik had heel veel thema's op een papiertje geschreven, 
dichtgevouwen en dan iemand laten trekken.

Het thema was "Tour de France"
zelfs een paar cadeautjes waren er dus op aangepast..
en dit is wel een hele mooie, heeft er zelfs een opdien bord bij

En wat ik ook nog kreeg....een gietijzeren broodvorm.
Ja..ik wil  zelf eens wat meer brood gaan bakken...
en ben super blij met deze mooie vorm...
Is wel Amerikaans...er zat ook een thema "Route 66" tussen,
misschien wordt dat het volgend jaar :)

en ook nog 'blindbak korrels' 
en een springvorm ter vervanging van een versleten vorm.
en een 'knijpkat' voor in de keukenla...

Ook nog een heel mooi boek.....
en ook nog het een en ander aan "lekkers'
 zoals macadamia noten en een grote pot paranoten

En.ook nog een gietijzeren vogeltje...
met een 'verhaal' er aan

Dit vogeltje komt uit de stad Groningen..
zoon en vriendin waren daar enige tijd geleden, en vriendin kocht wat in een winkel,
zoon moest even wachten, en zag 2 vogeltjes op de toonbank staan.

Hij dacht..."wat zijn die dingen verschrikkelijk lelijk"...
"echt heel lelijk"...
"eigenlijk wel zielig, niemand koopt toch zulke lelijke dingen"....
"die moeten hier altijd blijven staan"....

Hij tikte toen zijn vriendin aan die aan de kassa wat aan het afrekenen was 
en zei:" ...deze 2 lelijke dingen moeten ook nog mee,
die geef ik 1 aan mijn moeder en 1 aan mijn zus met kerst..."
"want niemand anders wil die..."

Ja...hij wist dat ze hier en bij de dochter een goed thuis zouden krijgen...
als je goed naar de 'gezichtjes' kijkt, 
zijn ze inderdaad wel erg lelijk...

echte 'misgietsels' zijn het...
toch lief van zoon dat hij er medelijden mee kreeg....
en ook nog een mooi peper en zout stel op blaadje
omdat ik die dus ook al spaar,
glazen en zilver(kleurige)  peper en zout potjes en vaatjes...

Het  blaadje valt weg in de glazen schaaltjes...
Officieel zat dit blaadje met vaatjes in een doos, 
maar die doos is paars fluwelig...en dat past niet in mijn 
wit-blauw-zilver-glazen kleur kast...dus ik heb ze er maar uit gehaald.

Kinderen...
heel erg bedankt voor de leuke en originele kado's...




9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om aan de hand van een thema het kerstmenu samen te stellen. En wat een lief verhaal van de vogeltjes. Waarschijnlijk hadden ze anders nog heel lang in het winkeltje moeten verblijven, nu hebben ze een goed thuis ;-). En die verwennerij...op zijn tijd is dat toch geweldig!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verwennerij en wat een mooie kado's vooral die broodvorm hou ervan en eerlijk gezegd nog nooit gezien ... nou jij komt de dagen wel door wens je nog een mooie jaarwisseling ... Lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Marian,
    Altijd erg leuk als iemand erover nagedacht heeft en je kennelijk ook door en door kent! Dat kan ik altijd erg waarderen; het wordt helaas niet al te vaak gedaan, iets passends bij de persoon geven.
    Geniet er van en die lelijke vogeltjes is net zoiets al een lelijk eendje denk ik. Waarom eigenlijk eendje en niet vogeltje?!
    Liefs en een fijn laatste weekendje 2014.
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja...!!!!...wat een verwennerij...!!!...leuk hoor geniet er maar lekker van liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Marian, die sneeuw mag van mij ook wel weg, het is zelfs al bijna weg, maar nu gaat het weer vriezen (zucht). Wat heb je een leuke dingen gekregen voor de kerst. Die vogeltjes, mooi of niet, zijn vast heel speciaal voor jou als ik het verhaal lees hoe je zoon er bij kwam om ze te kopen. Vindt het idee van een thema voor Kerst heel erg leuk en als je dan zo'n mooie tarte tatin vorm krijgt en een gietijzeren broodbakvorm, gewoon super.
    Groeten,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marian,
    sehr schöne Sachen hast du geschenkt bekommen. Alles mit Liebe und Verstand ausgesucht. Und von dir wunderschön fotografiert. Ich wünsche dir einen guten Jahreswechsel in das Neue Jahr, das dir Gesundheit, Zufriedenheit und Glück bringen soll.
    Liebe Grüße, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marian,
    jij bent zeker verwend zeg en dat mag ook best wel :-)))))
    Je moet me alleen even helpen met het volgende: wat zijn " 'blindbak korrels' "????
    Die vogeltjes zijn echt wel mooi en absoluut niet lelijk!
    Je bakvorm en je opdienbord zijn ook geweldig om te krijgen
    maar ook om mee te werken..

    Ik wens jou en al je dierbaren een hele mooie jaarwisseling met alle goeds, moois, gelukt en vooral gezondheid.

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn hele mooie cadeaus, die helemaal bij je passen. Mooi, dat verhaal van de zielige, lelijke vogeltjes.
    Ik wens jou en je familie een heel goed en voorspoedig 2015 toe!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig hoor die verwennerij! Leuk zo met een thema. Maar ik ken niet al die nederlande woordjes meer, knijpkat en blindbak korrels. Om het deeg te verzwaren?
    Wens je een gezellige oudejaarsavond en oliebollen bakken? Ik wel.
    Alle goeds voor 2015!

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen