zondag 10 april 2016

Vergeet...me....niet....


De vaste plant `vergeet me niet` bloeit ook al weer...
Mooie lieflijke bloemetjes´,
zeker een ´must have ´ in de voorjaarstuin.

Andere naam is ook wel Kaukasische vergeet me niet,
ofwel de Brunnera macrophylla.


Het is nu nog maar het begin,
maar het plantje bloeit vanaf eind maart tot in mei.
Heeft ook mooi groot en fris groen blad..


Schijnt het heel goed te doen op vochtige klei,
maar hier op de droge zandgrond gaat het ook goed hoor...

Zal alleen misschien iets minder groot worden, 
geeft niets, dan zetten we er gewoon wat meer....


Deze ´vaste plant´ doet niet onder voor het andere vergeet me nietje,
de Myosotis...die moet je laten zaaien, 
anders ben je ze op een gegeven moment kwijt..
Deze niet, want het is niet voor niets een `vaste plant`...


Nu ik de ´reacties´ uit heb staan,
merk ik dat er steeds minder mensen komen kijken...
Het zij zo,...
Ga stug door met bloemetjes en brocante te posten....

Deze vergeet me niet, doet het heel mooi samen met Primula´s,
tulpen of narcissen, ook al zo´n mooie combinatie..
En het afstervende loof van die bollen zit straks mooi verstopt 
onder het grote blad van de vergeet me niet...


Fijne week nog,