woensdag 15 februari 2017

Sneeuwklokjes...

Sneeuwklokjes...
eigenlijk pasten ze vandaag niet bij het weer...

Het was hier 16 graden, terwijl het 2 dagen geleden nog
aanvoelde als - 6 ...
Raar iets toch, dat weer...
Ieder jaar krijg ik van de buurvrouw
sneeuwklokjes...
want zij heeft er heeeeeeel veeeeeeeel.

Ik plant die dan in potjes...
en met een beetje mos erbij ziet dat er lekker vrolijk uit...

Maar dit jaar was het de laatste keer denk ik....
ze gaat verhuizen...:(

Sneeuwklokjes zijn eigenlijk best moeilijk om te fotograferen...

Tenminste als je het doet net als ik...
als het veel te zonnig is en de camera gewoon op "automatisch"...

Die sneeuwklokjes zet ik allemaal bij elkaar
op de tuintafel van het kleine terras.
Dan kunnen we daar mooi op kijken
als we aan de keukentafel zitten...

En als ze 'uitgebloeid' zijn,
plant ik ze in de tuin...








6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's....fijne dag liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg, heb ik ook een serie fotos gemaakt voor mijn blog van maandag a.s. met sneeuwklokjes in een bloempot! Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marian, je kunt niet genoeg sneeuwklokjes hebben!
    Heerlijk zo'n buurvrouw. Mooie foto's heb je ervan gemaakt.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sneeuwklokjes leven 'en famille' - als jij ze met een paar bolletjes splitst uit je tuin kun je het vast ook zonder je buurvrouw voor elkaar krijgen om zo'n tafel te maken! ;-)) Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marian,
    prachtig zijn je sneeuwklokjes. Ik lees dat het bij jou 16 graden was!!! Wij begonnen met 4 graden en dat liep langzaam op tot 9 maar wel grijs en grauw en nat.

    Ik las dat je zo slecht kon reageren. Er zijn er nog een aantal en mss wil je het eens proberen in FireFox of in Google chroom. De andere kunnen dan wel gewoon reageren. Ik heb geen idee waarom dat zo is maar ik moest dat zelf helaas ook vaak bij anderen.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kan je met sneeuwklokjes toch leuk fotograferen hè! Zo leuk om te doen!
    Ik heb ook een tuin vol....die wordt steeds voller, dat vind ik het leuke aan sneeuwklokjes: ze komen soms op waar je het niet verwacht!
    Mooie foto's heb je er van gemaakt!

    groetjes Trijnie
    p.s. de dure sneeuwklokjes die ik vorig jaar op de Boschhoeve gekregen heb voor bij elkaar zo €45 zijn gelukkig opgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen