woensdag 7 maart 2012

Dromedarissen


Hoe kom ik  aan al die verzamelingen...groot of klein..
Nou, neem nou deze kamelen dromedarissen.
Een kleine verzameling, want ik heb er (nog) maar 4
***
How do I get all my collections ... big or small ..
Well,  take this camels dromedary.
A little collection, becaus I have only 4
 
Deze is de oudste, van begin jaren '60
Mijn oom heeft deze als souvenir meegebracht
toen hij  terug  naar Nederland kwam uit Papoea-Nieuw-Guinea,
waar hij als jong dienstplichtig soldaat heen moest in 1962.
 
Ik heb eigenlijk nooit gesnapt hoe hij een dromedaris mee kom brengen vanuit Indonesie ???
Wat ik ook nog goed weet, is dat de ouderen een grote kregen en wij kinderen een kleintje..
***
This is the oldest of the early '60s

My uncle has brought this as a souvenir
when he returned to the Netherlands came from Papua New Guinea,
where as a young conscript had to go in 1962.

I never really understood why he bring along a dromedary from Indonesia??
 I still know that the elderly have a big one, and we kids, a little one.. 
Deze is van eind jaren '70,
hebben mijn ouders meegebracht als souvenir uit Tunesië..
***
This is from late '70s,
My parents brought this one as a souvenir from Tunisia ..

Deze...ik weet het niet waar hij vandaan komt,
ik heb hem van de kringloop, ik heb een zwak voor buitenlands houtsnijwerk...
maar ik schat zo ergens jaren '90
***
This ... I do not know where he comes from,
I got him from the cycle, I have a weakness for foreign carvings ...
but I think...someware '90s
 
En als laatste deze curiositeit..
ook van de kringloop, met in mijn achterhoofd de 3 anderen,
kon ik dit stukje kitch toch niet laten staan...
***
And finally this curiosity ..
also of the cycle, in my mind the 3 others,
I could not leave this  'kitchy' one there... 
 

En ze staan gezellig samen op een schapje in mijn museum..
***
And they are nice together on a shelf in my museum ..
 
 
Ook nog welkom aan mijn nieuwe volgers...
Ik kan al heel de week nergens reageren,
krijg steeds een melding dat ik in moet loggen,
wat ik dan al ben, maar dan maar opnieuw doe,
en krijg dan steeds een error melding...gggrrr
***
Also welcome to my new followers ...
I can all week no response,
keep getting a message that I have to log in,
I already am, but then again do but,
 than an error message ... gggrrr
 
 

12 opmerkingen:

  1. Haha, wat vormen ze n leuk treintje op de 1e foto! Toch wel heel bijzonder om te zien zo. Ondanks dat ze zo verschillend zijn hebben ze wel allemaal n lief snuitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marian,

    Grappig je dromedarissen!
    Volgens mij heeft je oom die op de terugreis gekocht tijdens zijn tussenstop in Bahrain, Kuwai, of Abu Dhabi wat toen nog het geval was. Ook wij zijn zo nog gevlogen in de 80er jaren. De 90er jaren ging het meer non-stop naar Singapore en dan Jakarta en je oom vandaar door natuurlijk.
    Het lijkt tenminste meer op artwork van die streek en zeker niet Indonesisch.
    Lieve groetjes,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi marian,
    your romedaries are cute. Makes a nice collection in your shelf. They hold wonderful memories.
    Best greetings, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze wel erg leuk,ik houd wel van bijzondere collecties.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kleine collectie of niet hij is erg leuk vind ze ook mooi staan in je museum geniet er van.

    groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marian wat zal het heerlijk zijn, vooral met dat grijze weer van de laatste dagen, om je terug te trekken in je museumpje en alles kan bewonderen wat je inmiddels verzameld hebt. Buiten moet je nog niet wezen het leek gisteren wel herfst. Blogger heeft wel vaker kuren. Bij mij verdwijnen er bij tijd en wijlen blog's van mijn linklijst en sommige nieuwe berichten verschijnen gewoon niet of een dag later pas. Ik wens je een heerlijke dag.
    gr. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke collectie heb je in je museum best bijzonder hoor kamelen! Krijg je acuut zin in een reisje!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige verzameling zeg ....fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ERG LEUKE MOOIE POST!!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marian, leuke dromedarisen collectie! Je hebt ze weer prachtig op de foto gezet!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hooi Marian ,
    wat een prachtige verzammeling van dromedarisen .

    Ik wens je een fijne dag ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha die theepot is geweldig! Echt een unieke dromedaris!
    Fijn weekend en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen