woensdag 23 april 2014

Clematis Arabella..


Clematis Arabella...
echt een aanrader als 'weefplant' in je border.


Normaal bloeit deze nog niet.
Deze bloeiende staat momenteel in een pot in de kas, vandaar...


Deze komt uit onze buxustuin, 
die we opgerooid hebben vanwege de "bekende ziekte"...

Stond daar gecombineerd in een vak met Phlomis...
Geel en blauw/paars is  een fantastische combinatie
( vind ik :) 


Maar zo in die pot, al groeiende bij het mandje en het zink...
vind ik het toch ook wel heel mooi.


Deze clematis wordt niet zo heel 'hoog' 
is bij uitstek geschikt om gewoon over de grond te laten gaan...



Is doorbloeiend...
de hele zomer verschijnen  de mooie 
niet zo heel grote bloemetjes...








Een lief paars klokje in het begin...


verbloeiend naar lila/blauw aan het einde...
en...geen last van de 'verwelkingsziekte' !!!




Er staan er nog 2 in een pot,
waart ik dus nog een nieuw plekje voor moet vinden...


Fijne week nog...

Marian


10 opmerkingen:

  1. Mooi he ???!! vandaag weer heel wat boeketten meegemaakt !!...liefs fijne week Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Marian,
    Dat is inderdaad een hele mooie tedere Clematis. Had vandaag in de Keukenhof (op FB) ook mooie gele tulpen naast Muscari gezien op een foto en ook ik vind het een héle mooie combinatie. In Atlanta zien we bij kantoren vaker gele met blauwe viooltjes en dat is ook zo'n lust voor het oog. Niet zomaar door elkaar maar massal één kleur en dat naast elkaar.
    Mooie foto's ook weer. Geniet van dit mooie seizoen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi en dat plekje voor die twee vind je vast wel.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zit ik te genieten, Marian!!
    Tja, wat moet ik hier nog meer van zeggen: zo'n mooie bloem en zulke mooie fotografie!
    Dank je wel!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen al hoe jij ze laat zien zou een reden zijn
    om er een aantal aan te schaffen Marian.
    Weer prachtig weergegeven :-)
    Lieve groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze staan weer buitengewoon smaakvol op de foto.
    Je hebt nog iets bereikt met de Annie Sloan blog: je hebt me aan het schilderen gekregen. Eerst een stoeltje en daarna van de weeromstuit: jaren achterstallig onderhoud aan onze muren. De muren zijn weer o.k.
    Werkelijk dank zij jouw blog! Bedankt, Marian!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Marian, clematis 'Arabella' is truly a lovely variety! I have never heard of this variety so far. You photographed it in a wonderful way and you photo styling is excellent as well. I truly enjoyed reading your post! Wishing you a nice rest of the weekend!
    Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow...zo mooi! Ik ben gek op Clematissen. Maar deze is wel heel erg mooi!

    De papieren rozen kleur je gewoon onder de kraan. Niks geen waterverf of zo. En als me de kleur niet echt aanstaat,probeer er met een andere kleur toch de goede kleur van te maken. Natuurlijk eerst laten drogen, ik vind het leuk om zoiets uit te proberen.

    Fijne zondag!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend hoe jij ze hebt gefotografeerd. Ik bewonder je stijl!
    groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen