donderdag 4 april 2013

Ben zo blij.....

......met de enkele bloemetjes die er te zien zijn,
dat ik ze gewoon op een zilveren lepel leg...

Dit Sterhyacintje ...waar Janneke van HET BLOEIENDE BUITENLEVEN  
ook al melding van maakt in haar laatste  post,
is 1 van de weinige bloemetjes die hier nu  bloeien...
en ook niet in de aantallen die er normaal zijn..



Ook de Maartse viooltjes willen niet...
de narcissen willen niet...
( alleen hier en daar een tete a tete)

de tulpen willen niet...
de aurikeltjes willen niet...

de magnolia's willen niet...
en vorig jaar waren DIT DE MAGNOLIA'S  1 april 




En de paar goede knopjes van de sneeuwklokjes mochten ook nog meedoen :)
Die bloeien trouwens extra lang dit jaar...da's weer een pluspunt.




19 opmerkingen:

  1. Het is nog steeds saai in de tuin, we moeten nu toch de zon gaan zien.
    Ik heb gisteren je reactie gelezen, ik heb er een reactie onder gezet.
    De magnolia's waren vorig jaar heel mooi, ik heb artikelen in je blog terug gelezen, ik zie dat je tuinwedstrijden in Rijsbergen hebt gewonnen, ja... dan wonen we dicht bij elkaar.

    Fijne Avond,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het saai he!Het enige wat er hier bloeit zijn de witte Crocussen,wel staan er wat narcissen in de knop.Ik denk dat ik morgen de Margrietjes maar buiten ga zetten .Wat zijn we toch aan wat groei en bloei toe.Je foto's zijn erg mooi!
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk dat scillaatje op een zilveren lepel. Je hebt gelijk niets wil er dit jaar, het is nog 1 grauwe bende met af en toe een enkel bloemetje wat bijna niet opvalt. Grappig dat je naar mijn blog verwijst, zo iets moet ik ook eens proberen. Weet je dat ik van sommige dingen nog niet eens weet hoe het werkt, af en toe vind ik weer eens wat uit maar er gaat zo veel tijd in zitten.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zijn de sneeuwklokjes al lang uitgebloeid, moet ik me haasten om de Narcissen af te knippen voor ze door de duiven gekortwiekt worden en heb ik geen sterhyacintjes, die moet ik toch echt eens gaan zoeken om in de tuin te poten want wat zijn die mooi!!!! Maar voor de rest, echt ook geen lentetuin zoals 't moet.
    Blij nog eens wat van je te horen!
    Prachtig gestylde foto's weer!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bardzo pomysłowe i śliczne zdjęcia. Pozdrawiam.
    Zeer creatief en prachtige foto's. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zucht bloemen..mijn roos begint uit te lopen, mijn hortensia begint langzaam knoppen te vertonen maar verder is het erg saai in de tuin.
    Mooie lepel trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi marian,
    those are so pretty photos, the wonderful silver spoon and the pretty flowers. The few flowers are really worth to be in a silver spoon. Spring is developing this year very slow.
    Best greetings, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook bij jullie een Scandinavische lente.
    Alhoewel het hier ook veel te koud is voor de tijd van het jaar!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marian,

    allereerst bedankt voor de naam van het lenteklokje. Ik heb deze gelijk aangepast en verwezen naar jou (als je dat goed vind tenminste).

    Prachtige blauwe bloem zie ik hier en zo ontzettend creatief op die lepel. Heerlijk blog en prachtige kleur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt,zó mooi van kleur en compositie.
    Zo zorgen we ervoor dat we het moois dan maar binnen gaan zien.
    Maar, als je goed kijkt buiten....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's en eindelijk gaan de temperaturen omhoog. Dochter eindelijk weer thuis vandaag wel met een plastic tas vol met nieuwe medicijnen ik hoop dat het goed met haar mag blijven gaan.
    Heerlijk weekend Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Marian,
    Wij hadden van onze duizenden narcissen ook maar zo'n 75 in totaal; net genoeg voor mijn cirkel-vaas.
    Jámmer is zoiets want je wacht weer een heel jaar. Onze magnolias waren allemaal bruin van de late vorst.
    De natuur gaat up en down en de resultaten van een paar dróge en héte zomers zijn zichtbaar.
    Maar we leggen gewoon dat wat we hebben op een mooie rozenlepel van zilver. Die van jou is overigens héél mooi daarvoor!
    Lieve groetjes,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marian,
    we moeten dan maar extra genieten van de bloemen die zich al wel laten zien. Gelukkig heb jij ze prachtig vastgelegd! Fijn weekend! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. beste Marian ,
    dit zijn prachtige fotos ♥
    Je lentebloemen in / op de silveren lepel herrlijk . Bedankt vor je reactie op mijn post - jawell hier is nun bijna lente en het groent !!!!
    Beste groetjes en een fijn weekend ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach, maar het zijn wel mooie blauwe bloempjes. Ik zag vanmiddag krokussen in Amersfoort, meestal zijn die er al in feburari.

    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och, ik vind eigenlijk dat het best mee valt. Na al die kou is er al best veel kleur!
    De sneeuwklokjes zijn hier uitgebloeid, krokussen staan er nog wel wat.Die stonden vandaag ook echt te genieten van de zon!! Mooi om te zien.

    Ik zie ook al verschillende knoppen in de Clematis!!
    Het gaat nu echt beginnen!!

    Fijne week.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lovely pictures of the first flowers, spring is not far away!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tijdens onze vakantie in Portugal stonden bij ons thuis in de tuin de sneeuwklokjes in de sneeuw te bloeien , zucht , gelukkig had een buurvrouw er foto's van gemaakt .
    Het is een prachtig gezicht om zo de tere bloempjes te showen op zo'n mooie lepel !
    Het zee juweel is dat een echte schelp ? Ik vraag mij dit al zo lang af dus daar wil ik wel eens antwoord op hebben als het kan !Ik vind het zoooooo mooi .
    Liefs van ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Toen je je blog post schreef was het nog winters maar nu is de lente echter aangebroken. Overal zie je de mooie frisse groen van kleine bladjes die wakker worden naar een lange winter slaap. Het komt!

    Groetjes,
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen