zaterdag 10 januari 2015

"Vergane" Chippendale in een vogelnestje......


Jawel...ik vond nog een roos buiten in de tuin...
een door de vorst aangetaste Chippendale...

deze roos heeft al eens in volle glorie in de spot lampjes gestaan (KLIK)
maar deze is nu echt "vergane glorie"...


Maar de kleur is wel heel mooi, 
dat afgezwakte...prachtig...
Misschien gaat hij wel mooi indrogen zo...


Hij ligt in een vogelnestje,,,,
en dat vogelnestje ligt weer in een eigen geschilderd kommetje...


Ooit was ons servies het "Boerenbont"
en daar was toen  dit model "kom' niet van te koop,
nadien zijn die geloof ik wel gekomen,.....


Dus dan maar zelf schilderen... 
 De kom was eerst bruin van kleur...
net als bijna alles in de 70-80 er jaren...:)


fijn weekend



19 opmerkingen:

  1. Mooie kleur roos, toevallig mijn lievelingskleur . Wat rozen betreft dan!!

    Knap gedaan dat kommetje beschilderen.Ik doe het je niet na.

    Vies weertje nu he? Hier stormt het best.
    Ik heb net kalkkorrels gestrooid bij de fruitboompjes en ook wat tussen mijn Helleborus planten. Dus laat het maar regenen.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja nog steeds hier en daar een roos en dat in Januari.ook hier nog een roos met twee bloemen .Die Chippendale roos is echt prachtig ,ik vind rozen met deze mooie bloemvorm toch al zo mooi .Wat een leuke foto's zo met het nestje in de kom ,compliment hoor !
    Fijn weekend,groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een wonderschone compositie heb je weer gemaakt. Grappig dat je dat boerenbont zelf nageschilderd hebt, en super goed gedaan.
    Groeten,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag hier in het dorp ook nog een paar rode rozen staan en heb er ff naar staan kijken.
    Die van jou is ook erg mooi (geweest).
    Leuk het kommetje mooi gedaan hoor.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is wel heel bijzonder, dat je de roos aantrof in deze tijd van het jaar!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder dat er nu nog zo'n mooie roos bloeit hè. Hier heb ik alleen nog een zielig viooltje (geen winterviool) Deze probeert het nog steeds maar is niet meer om aan te zien.
    Zo'n kommetje heb ik ook... alleen niet zelf geverfd! Knap....dat is nog wat anders dan een kandelaar of pot grijs verven!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjeee....je kunt wel bij deze firma aan het werk....je zou toch zweren dat het echt boerenbont was.
    Mooie roos.......bijzonder nog zo'n dappere bloem

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk dat je zelf die kom beschilderde, hij ziet er echt uit.
    Heel bijzonder dat de roos bloeit, het zachte weer zorgt voor verrassingen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kom lijkt net echt, Marian. Zul je destijds best even werk aan gehad hebben.
    Prachtig met die roos die het zolang uithield.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wel bijzonder dat er nu nog rozen bloeien. Hopelijk blijft deze nog een poosje mooi.
    Knap verfwerk is dat geweest trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie roos is het. Ik heb hem zelf ook in de tuin. Hij heeft prachtig gebloeid!
    Echt genieten.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt van het nestje.
    Groetjes,Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier bloeien ze ook nog de rozen op stam.....en de campanula ook ...zo raar....liefs fijne zondag van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Marian,
    Ja, dat is nog een kleine bonus zo midden in de winter!
    Je noemt het hoefijzer niet... die is ook bijzonder in deze setting.
    Gek, maar bruine dingen heb ik eigenlijk nooit gehad en ook niet het Boerenbont, mijn vriendin wel.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi roosje nog! En wat heb je de kom mooi geschilderd! Staat erg leuk zo buiten!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marian,

    Prachtig stilleventje van roosje,vogelnest,zelf beschilderde beslagkom en idd het hoefijzer wat bij Mariette ook al opviel lees ik hierboven.

    Met ons 25 jarig huwelijk in 1993 kregen we een compleet eet en koffieservies met Boerenbont motief en ik heb het vele jaren dagelijks gebruikt,soms sneuvelde er wat maar heb er nog best veel onderdelen van die ik nog regelmatig gebruik.

    Grappig dat er nog zo'n mooi roosje in je tuin staat.

    Fijne week en liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ontroerende roosje zo mooi gecomponeerd in het vogelnestje: prachtige foto's weer, Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ondanks dat hij vergaan is maakt hij nog hele sfeervolle plaatjes.
    Jij weet er als geen ander mooi mee om te gaan en deze toch dan weer
    in volle schoonheid in beeld te brengen. Heel mooi en top gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Marian,

    Prachtig foto's joh, heel mooi gedaan.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend leuk om weer een Nederlandstalige blogger te ontdekken bij Thursday Challenge.

    Wat maak je mooie foto's zeg, leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen